Het gaat dus om dit gebied:
Daar is nu nog Traumatica gevestigd,maar dat gebied is zo groot. Daar kan je met gemak twee themagebieden in kwijt. De gele cirkels zijn volgens mij de plekken waar men veel bezoekers ontvangt rondom Traumatica. De andere tent zijn spookhuizen en opslag wat ik mij goed herinner vanuit de observatietoren. Met een goed ontwerp zouden de spookhuizen en het nieuwe themagebied prima gecombineerd kunnen worden. Zoals men vroeger ook een spookhuis had in de kelders onder het Scandinavische themagebied en waar nu Snorri Touren is gevestigd. Ook vanwege de routing lijkt mij het groene gebied het meest logisch om te gaan bouwen. Goede aansluiting vanuit Rusland en Griekenland te realiseren naar die hoek. De Traumzeit dome zou verplaatst kunnen worden waardoor je een grote toegang tot dit gebied kan realiseren. De achtbaan zou in die hoek ook ideaal liggen in relatie tot eventueel geluidsoverlast en een mooie blikvanger van voor de mensen die 's morgens aankomen over de toegangsweg die ernaast ligt.
Het rood afgestreepte gebied is trouwens een no-go zone voor het park. Na het verleggen van de weg in 2008 is al aangegeven dat een uitbreiding in die richting niet verder meer kan. Dus hiermee komen ze wel aan hun tax van wat het park kan doen qua grond.
En het huidige Afrikagebied kan inderdaad wel een update gebruiken. Vanwege Spices verwacht ik niet dat we hier ineens een Europees land krijgen. Het zou mij niks verbazen als we de twee attracties op het meer gaan verliezen en er een grotere watershow voor in de plaats krijgen. Ze doen al tien jaar shows op dat water, maar heel goed kijken naar die show kan alleen vanaf het See restaurant.
Ik heb in de podcast van After Park Lounge eens met die mannen gefantaseerd over wat we met Afrika moeten. Toen zei ik dat Dschungel-Floßfahrt best een "ode aan europa" mag zijn. Met wat nuancering; het zou best een grappige ride kunnen zijn als je allemaal eilandjes hebt van Europese landen met al hun cliche's erin. De copy cat van It's a small world hoor ik je nu denken. In zekere zin wel, maar het zou qua storytelling voor het park wel de ultieme ride kunnen zijn om alles met elkaar te verbinden zo centraal in het park. Maar ik verwacht eerder een neutraler themagebied zodat Spices kan blijven en de overigen horeca, zoals dat frietkot, met een simpele heraankleding ook gewoon friet kan blijven verkopen.