Voor iedereen die met het openbaar vervoer naar EP reist is dit goed nieuws.
ICE maakt stop in Ringsheim
- Bijgewerkt
Yee, dat is best wel fijn. Toch weer, voor mij, een overstap minder. Reistijd zal denk ik vanaf Utrecht nu (mist overstap op Frankfurt gunstig uitkomt) een half uur tot 45 minuten sneller is.
Edit: Ik heb via de lokale krant wat meer informatie gevonden: https://www.lahrer-zeitung.de/inhalt.ringsheim-ab-dezember-haelt-ice-in-ringsheim.a2ff17d6-48a5-423e-9c0b-2c7c44dead1c.html. Hierin staat bijvoorbeeld dat de trein een keer per dag van Frankfurt naar Milaan gaat, en 's middags weer terug, Dat zou betekenen dat rond 08;00 de trein zal vertrekken op Frankfurt Hbf naar Ringsheim. De eerste ICE vanuit NL is pas om 10:30 in Frankfurt.
Edit2: Wel staat er in het stuk, dat de huidige ICE treinen niet op Ringheim kunnen stoppen. Nu gaat er dan ook met EuroCity materieel gereden worden, die er nu ook al rijd. In de toekomst wanneer het station noordelijker herbouwd zal worden zal dit trein type de maatstaf worden. Dan lijkt t mij n logisch gevolg dat dan in de toekomst de trein die vanuit NL naar Basel gaat ook op Ringsheim gaat stoppen, en uiteraard de andere ICE's die dan met een overstap te bereiken zijn.
- Bijgewerkt
The_Bullgod Dat is geen ICE, maar een Eurocity. Het lijkt mij niet heel logisch dat er veel ICE's in Ringsheim gaan stoppen; zo groot is dat nu ook weer niet, en om nu de lange-afstandsreizigers allemaal bij Europapark te laten stoppen klinkt nogal overdreven.
- Bijgewerkt
Misschien niet allemaal, maar denk zeker wel de internationale treinen, die stoppen ook allemaal op de grote station's in Duitsland.
Edit: Bedenk mij natuurlijk net, dat er wellicht vanwege deze verbinding, Dat ze misschien wel een extra ICE naar Frankfurt vanuit NL laten rijden die daar voor 8:00 uur is. Heb dat ooit al is ergens gelezen dat er meer ICE's tussen Amsterdam, Utrecht, Arnhem en Frankfurt zouden gaan rijden. De volledige dienstregeling is nog niet bekend, maar verwacht die wel binnen een aantal weken.
Wat is dan het voordeel als ze dit gaan doen met Eurocity materiaal ipv ICE?
- Bijgewerkt
The_Bullgod Dat de trein op t station past. De verbinding Frankfurt-Milaan is altijd al een EuroCity geweest en stopt nu op een extra station. EuroCity zit zeg maar tussen de normale intercity's en de ICE in.
Sebastiaan0125 goed, maar je moet dan nog wel steeds overstappen, lijkt mij.
Dus echt een voordeel qua reistijd etc is er nauwelijks.
Voor ons Nederlanders verandert er voorlopig niks, aangezien de aansluiting op Frankfurt niet haalbaar is. Wellicht voor de grensregio als je voor 8:00 uur in Frankfurt kan zijn, verkort je de reistijd aanzienlijk.
The_Bullgod Dat hij door kan rijden naar Milaan, omdat hij goedgekeurd is voor rijden onder drie bovenleidingssystemen, vijf beveiligingssystemen. Daarnaast heeft dit treintype tilt-techniek, waardoor hij theoretisch harder door bochten kan (ik weet niet of hij dat op deze route ook gebruikt).
Het nieuwtje is eigenlijk meer: door rariteit in de dienstregeling krijgt de Frankfurt --> Milaan trein een extra stop in Ringsheim. Want echt logisch is het niet om op de route Frankfurt naar Milaan hier te stoppen, hoe leuk het als pretparkfans ook is.
Altijd al is trouwens een groot woord, de route Frankfurt naar Milaan is recent pas toegevoegd.
nander Altijd al is trouwens een groot woord, de route Frankfurt naar Milaan is recent pas toegevoegd.
Oh, gaat het dan om het gedeelte door Zwitserland tot aan Milaan? Want ik dacht dat de ICE al een hele tijd een verbinding met Basel in Zwitserland had.
Het is maar wat je nieuws noemt, feiteljk veranderd alleen de naam van een station dat op meer dan 5 km van het park ligt.
Alfa niet helemaal waar.
Ipv het oorspronkelijke "boemeltje" stopt de EuroCity Express nu hier.
Deze EuroCity zal onderweg minder vaak stoppen dan dat boemeltje. Dus de reistijd zal wel iets korter zijn.
Schop......
Het busstation bij station Ringsheim krijgt ook uitgebreide EP theming
The_Bullgod Ik mag toch leien dat dit niet het ontwerp wordt...... Want dan zou ik er niet willen stoppen haha
- Bijgewerkt
Het station is vandaag officieel van naam veranderd
En officieel geopend!
Snorri en de Euro-Maus zullen in de trein zitten
The_Bullgod Snorri en de Euro-Maus zullen in de trein zitten
Bij het lezen van dit zinnetje dacht ik even dat de mascottes met de ICE naar Rust zouden komen