Ik heb dit topic bewust genegeerd omdat ik wist dat ik er ooit zou komen en het graag zonder spoilers wilde beleven. Ondertussen kan ik het met een gerust hard openen en alle geweldige onrides en verhalen lezen en kijken. Vanmiddag heb ik de attractie namelijk mogen doen. Wow! 😎
Last minute zijn we naar Orlando gevlogen om hier twee weken van de zon, het eten, het zwembad en van Disney te genieten.
Het is maar goed dat we de eerste dagen dat ik in Amerika ben extreem vroeg wakker zijn want het Hollywood Studio’s park opent de laatste tijd steevast om 7 uur ‘s ochtends waarbij de virtuele wachtrij voor Rise of the Resistance opent en heel Hollywood Boulevard met zijn telefoon in de aanslag staat om bij de eerste zonnestralen, stipt om 07:00 uur zijn plekje in een ‘boarding group’ te claimen. Hiervoor moet je dus ook daadwerkelijk in het park zijn anders werkt het niet.
De weg naar het park toe was al druk en de rij bij de tassencontrole was om 6:30 al enorm lang!
Gelukkig op tijd binnen maar het behalen van een Boarding Group, dat viel nog niet mee.
De button om een group te kiezen werd niet direct actief in de app terwijl er om ons heen steeds meer gejuich te horen was.
Uiteindelijk wel een tevreden groep 63 weten te bemachtigen. Rond 12:15 mocht ik erin 😎
De wachtrij zelf is lang maar schitterend aangelegd.
Mijn tuin zag er in de eerste maand minder begroeid uit 😅. Het liep verrassend goed door. Vanuit verhalen begreep ik dat het gerust een uur kon duren.
De snelheid was vandaag keurig in orde en na amper 20 minuten begon m’n reis.
De scènes die je ziet en waar je doorheen gaat, alvorens je aan de daadwerkelijke rit begint zijn al van superieure kwaliteit en hebben een sfeer die niet te beschrijven is. Van binnen naar buiten, terug naar binnen. Wat je ziet is absurd groot en mooi, de volledige loods waarin alles ondergebracht is moet zó bizar groot zijn, zo’n project gaan we niet snel nog eens zien. En vanuit het park zie je hier helemaal niks van. Ongelofelijk!
De Castmembers zitten in het gehele gebied, maar ook zeker in de attractie zelf zó bizar goed in hun rol. Allemaal hun eigen rol, onderdeel van het verhaal en de totale beleving. Dat moet echt een feest zijn om te mogen doen.
De rit zelf wordt op de video’s van de onrides (die ik net toch maar even bekeken heb) goed in beeld gebracht maar de grootsheid van de diverse scènes die zie je echt alleen als je de rit zelf meemaakt.
Ik geef geregeld af op de aanwezigheid van projecties en schermen in attracties van Univeral Studio’s. Schermen die ook in Rise of the Resistance veelvuldig gebruikt worden, maar wel zó tof en goed verwerkt in het decor dat je soms twijfelt of het een animatronic of een scherm is.
Nu heb ik lang niet alle top attracties ter wereld nog gezien maar ik durf wel te stellen dat ik nog nooit zo onder de indruk ben geweest van een attractie als van deze! Het was tegen de 30 graden maar ik liep met kippenvel naar buiten en ik zou niet weten met wat ik dit moet vergelijken.
Extra knap vind ik het dat dit gevoel bij me opgewekt is terwijl ik moet ik wel zeggen dat ik amper iets van de Star Wars films gezien heb.
Ik heb eigenlijk alleen deel 7 afgelopen week gekeken (nadat we boekte). Hoewel ik hier lang niet alles van begreep is dit met de attractie en het gebied wel een feest der herkenning. Maar ik kan me voorstellen dat Star Wars fans die alles veelvuldig gezien hebben helemaal niet weten wat ze zien! 😎
Ik weet of ze bestaan, maar een tip voor de mensen die hetzelfde euvel hebben als ik had en die geen tijd of zin hebben om tig films te moeten zien.: Disney+ aanzetten, geluid extra hard aanzetten en Star Wars The Force Awakens opstarten en dan naar Orlando (of vanaf morgen naar Anaheim) vliegen 😄👍🏻
Nu gaat dit topic eigenlijk over het gehele Star Wars Galaxy Edge’s themagebied. Dit ga ik ergens de komende dagen nog wel eens in meer details bekijken. Zo moeten we Smugglers Run ook nog doen. Wordt vast vervolgd 👌🏻
De komende dagen zal ik op het Instagram kanaal van Pretpark.club ook meer stories en berichten plaatsen vanuit Orlando. Mocht je ons nog niet volgen, doe dat maar snel 😉