OlympiaLooping Dat verschilt heel erg per attractie. Zoals ik eerder zei in deze thread, kan bijvoorbeeld de nieuwe Mack Spinner pas open als het minimaal 7 graden is (dit is alleen een schatting, gebaseerd op vergelijkbare coasters van Mack). Maar Heidi the Ride zou bijvoorbeeld ook bij kouder weer kunnen draaien, want Joris en Troy kunnen bij kouder weer ook prima draaien. Het Bos van Plop zou ook open kunnen, het is een waterattractie maar bij mijn weten wordt je er niet nat in, dus zolang het water niet bevroren is moet het lukken.
Plopsaland heeft op de website al staan bij welke temperaturen attracties dichtblijven, dat is regelmatig onder 5 graden. Ik weet alleen niet zeker of dit eisen zijn van de fabrikant of dat het vanuit het Plopsa bestuur zelf komt, maar als het laatste het geval is, kunnen ze dat altijd naar beneden schroeven voor de winter. En ik denk dat je dan een vergelijkbare situatie krijgt als met de Efteling, waarbij maar enkele attracties echt dicht zijn. In het geval van de Efteling is dat Pirana en DVH en bij Plopsaland verwacht ik dat alleen de SuperSplash en DinoSplash dan dichtblijven.