Ik vind het wel echt opvallend dat Merlin dus specifiek op zoek in gegaan voor een locatie om bezoekers aan te trekken uit de Benelux en Frankrijk en daarbij is dus Charleroi als voorkeur locatie uit de bus gekomen. Want eerst leek het meer Charleroi die naar Merlin was gestapt maar het is dus andersom.
Ik snap het ook wel hoor, goed centraal gelegen tussen Nederland, Frankrijk, Luxemburg en natuurlijk ook België. Daarnaast zijn de Belgen natuurlijk bekend om hun tweetaligheid, ideaal als je bezoekers wilt trekken uit Nederland/Vlaanderen en Frankrijk/Wallonië.
Vlaanderen mag dan misschien al veel pretparken hebben, dan heeft Wallonië dan weer helemaal nog niet zo veel, dus daar is nog wel plaats. En denk dat Nederlanders uit het zuiden van het land toch sneller naar het Belgische park zullen gaan dan helemaal naar Denemarken zullen reizen.
Hier nog een stukje van Themeparkfreaks:
Merlin Entertainments onderzocht afgelopen maanden ook nog andere mogelijkheden voor een nieuwe pretpark in de Benelux, maar laat nu weten dat de site in Charleroi de voorkeur geniet. Nu volgen er samen met het Waalse investeringsfonds SOGEPA, die eigenaar is van het terrein, nog allerlei haalbaarheidsstudies.
Bedoeling is om twee derde (70ha) van de grond te gebruiken voor het pretpark en verblijfsaccommodaties. Het overige deel zal dienen als groene zone en eventuele uitbreidingsmogelijkheden.
Volledig artikel: Klik hier.
Ik hoop alvast dat het pretpark er komt. Het is leuk om Merlin na al hun buiten Europese uitbreidingen nu ook terug opnieuw in Europa te zien investeren. Dat zouden alvast al twee of drie makkelijke nieuwe credits worden 😀