luckyrik28 Al in het voorjaar stond er een tripje bij mij op de planning om samen met een Belg naar Fort Fun te gaan. Samen met een aantal rodelbanen maakten we er een heel weekend van. Gelukkig liet Corona het toe om dit door te laten gaan. Vandaag stonden we vroeg op om te ontbijten en dan een half uurtje te rijden naar het pretpark in de Sauerland. Fort Fun Abenteuerland is een klein pretparkje waar ik nog nooit was geweest en dus nog 3 credits te scoren viel. Je parkeert aan de andere kant van de weg De Corona ingang Het eerste waar we heen gingen was The Devils Mine een Vekoma junior achtbaan wat aan het begin meteen aan de rechterkant. We liepen met onze mondkapje op naar binnen en de wachtrij is meteen een soort van walkthrough met wat fun house elementen. Schrik effecten stonden uit of deden het niet toen wij langs kwamen gelukkig. Dan konden we meteen plaats nemen achterin de trein, en dat is gelijk een eerste advies van mijn kant, doe dat niet. Je gaat namelijk de bocht om en je word na een klein dark ride stukje omhoog getakeld met banden. Bovenaan heeft deze achtbaan een pre-drop zoals B&M achtbanen heeft maar dan iets ruwer zoals alleen Vekoma dat kan. Dat betekend dat als je achteraan zit je over de pre drop gegooid word en bijna gelanceerd word. Voor de rest leuke rit over de omgeving met wat tunneltjes en je krijgt een tweede ritje gratis. Na wat foto's te hebben genomen konden we verder berg afwaarts en besluiten om meteen naar de alpine coaster te gaan van het park. Deze hebben een lage capaciteit en kun je beter zo snel mogelijk mee beginnen. Trapper Slider is trouwens een van de betere alpine coasters die ik ooit gedaan heb. Alleen jammer dat deze in een pretpark staat en dat de meeste niet vol gas gaan want als je dat wel doet ga je als een speer en is dit een hele goede baan met airtime. Toch hebben we er wel 4 ritjes op gemaakt vandaag. Na deze rodelbaan moesten we een bingo zien te scoren, en de eerste baan die we tegen kwamen toen we verder bergafwaarts liepen was Speedsnake. Vorig jaar deed ik een Boomerang van Vekoma in Walibi Rhone Alpes (Te lezen in de bijbehorende trip report) die had treinen van Sunkid en deze heeft dat ook. Maar deze hurricane model was heel goed met die treinen en ging 2 rondjes. Na de Vekoma's moest ook Zierer eraan geloven. Marienkaferbahn is een Zierer large model die we kennen van Duinrell en Bellewaerde. Deze rijd 2 rondjes door een mooi bebost gebied. Leuk ding om je bingo mee af te tikken. Dan de waterbanen van het park maar even checken. Wild River is een Mack log flume die best oud is athans met een dubbel station lijkt mij het wel. Maar wel leuk om eens mee te pakken want je word er best nat in en er zat halverwege een dark ride gedeelte in. De rapid van het park heet Rio Grande en is een Bear Rides rapid hetzelfde van Hellendoorn. Echter is deze mooi aangekleed maar doet vrij weinig nat worden. Dan de attracties die ook ons erg interessant leken eens uitproberen. Dark Raver had helaas een technisch mankement waardoor deze Flat ride in een vierkante gebouw niet open was heel de dag. Keek ik als flatride liefhebber erg naar uit maar jammer. Er stond er naast wel Thunderbirds een flatride van Zamperla die erg fijn is met onride muziek en heerlijke zwaaien. Het reuzenrad mag je met deze omgeving niet overslaan. En toen was het na wat rerides en eten alweer half 3 en er moest nog naar huis gereden worden. blijkbaar stond hier eerst een Topspin Dus we vertrokken richting Belgie om langs de kermis van Aken mee te pakken. Onderweg had de belg die bij Themeparkfreaks zit met een ander iemand van die site en die kwam in een keer dat er in Schwerte in Duitsland een achtbaan opgebouwd word. Dus adres opgevraagd want het bleek een Schwartzkopf Katapult te zijn die al 17 jaar niks meer deed en ze keken of er nog wat aan te doen viel. Nou om 4 uur waren wij ter plaatsen konden we dit zien. Dat was wel heel apart hoor. Daarna door naar de Kermis van Aken waar we rond half 6 aankwamen. Snel 2 euro betalen en gegevens invullen en de Alpencoaster doen. Deze achtbaan had ik nog niet en kon ik dus ook weer afvinken. Meteen de Breakdance meepikken en daarna begon het te stort regenen dus snel naar de auto en wegwezen maar. Dit was het weekendje in Sauerland tot de volgende Trip report. Bedankt voor het lezen.
ArcovandenBroek Devil's Mine moet je juist wel achterin doen. Lekker lomp smijtwerk á la Vekoma en achterin gaat ie harder hè? 😉 Fort Fun blijft een leuk park om eens in de zoveel jaar te bezoeken, het heeft een bepaalde charme welke ik wel fijn vind.
Marvin Het is lang geleden dat ik in Fort Fun geweest ben maar ook ik heb goede herinneringen aan het park. Aan jou report te zien is er de afgelopen jaren ook het nodige toegevoegd maar ik mis toch een beetje een grote nieuwe attractie. Zodra die komt ga ik dit park zeker weer eens bezoeken. Bedankt voor je verslag!
The_Bullgod Joell Er word gemeld dat ze deze coaster weer operationeel willen krijgen en er bestaat dus een kans dat we deze in de toekomst weer op de Duitse kermis kunnen zien. https://forum.pretpark.club/d/1168-achtbaan-track-gespot-in-de-plaats-schwerte-de/12
The_Bullgod Joell Het is nu nog niet 100% zeker, maar het team dat op dit moment werkt aan het opknappen van deze baan probeert dat wel voor elkaar te krijgen.