luckyrik28 Ik heb sinds 2017 een traditie om naar frankrijk te rijden of te vliegen om wat nieuwe pretparken te bezoeken. Het begon in 2017 last minute door heen te rijden naar Parc Asterix en op de terugweg pikte ik Bellewaerde mee. In 2018 ging ik naar Parc Saint Paul en Bagatelle. In 2019 ging ik vliegen naar Lyon om Walibi Rhone Alpes en Le Pal te bezoeken. En nu was het tijd om last minute naar Walygator Parc, Fraispertuis City en Parc du Petit Prince te bezoeken. Vandaag ging ik terug naar huis rijden en onderweg in ieder geval 1 parkje mee pakken vlakbij Mulhouse. Nou was ik aan het kijken op maps en Coast2coaster hoe ik terug ging rijden en zag ik dat ik vlak langs Cigoland ook kwam dus die kon ik ook snel even doen dus. Spullen ingepakt en vertrokken naar Parc Du Petit Prince een klein parkje vlakbij Mulhouse dat nog geen half uur er vandaan lag. Ik wist enkel dat er 2 achtbanen stonden en dat het park gethematiseerd is naar een kinderboeken reeks van Frankrijk. Met mijn reeds afgedrukte kaartje kwam ik snel binnen en kon ik even een rondje lopen en snel de bingo aftikken. Ik begon links om want het park loopt in een cirkel. En daar kwam ik mijn eerste achtbaan tegen: Serpent. Dit is een Zierer Force baantje met slangen thema en ik kon meteen na wat foto's maken meteen instappen netjes per huishouden. Het treintje begon te rijden en vond al lekker soepel gaan. Nou zit er een stukje tunnel in met een slang maar als je de tweede ronde er door heen rijd zitten er nog special effects in ook. Heel leuk gedaan en nog een positief puntje aan dit park is dat je verplicht word voordat je een attractie betreed je handen moet desinfecteren. Mooie ingang. Ligt er mooi bij. Op naar het volgende achtbaan avontuur. En voorbij de ene achtbaan zie je de andere achtbaan alweer staan. Pierre de Tonnerre is een Reverchon spinning coaster maar dan niet zo'n standaard simpel model maar lijkt wel custom. Hier ook weer handen gedesinfecteerd en kon zo instappen. Na 2 bochten spinde dit ding als een malle en dat vond ik wel plezant. En als laatste een tunneltje door met wat geluidseffecten. Zo nu heb ik bingo in nog geen 10 minuten tijd om rustig het park te verkennen. Daar is tie dan Simpele Lay-out eigenlijk Mooie station doorkijk 'Schat ik rijd nu een tunnel in' Na wat kinderattracties gezien hebben en show elementen kwam ik na half van het park nog bij een onbepaalde credit uit dus die moest ook uitgeprobeerd worden. Deze staat op Coaster Count en ja je kan ervan vinden wat je wil maar dit vind ik geen achtbaan. Dit is meer speel gerei dan achtbaan maar toch gedaan Nog verder gelopen kwam ik de Boomstam rvier tegen van het park. Met een aparte naam Atlantique Sud en thema van ruimtevaart heeft deze Soquet een leuke baan. Alleen werd ik niet erg nat in terwijl met deze temperaturen wel gehoopt. Naast de Log Flume stond nog een loop attractie door een vliegtuig en kun je prima de boomstam fotograferen Zelfs het station was in thema Daarna ben ik de doolhof in gelopen er vlakbij en kon je een fontein laten werken door bij Standbeelden vragen te beantwoorden. Mij is dat niet gelukt maar wel het doolhof uitgekomen gelukkig. Dan waren er nog wat leuke andere attracties: Zoals een Zweefmolen Een hoge bar die pas later open ging helaas En een ballon uitkijktoren met de langste wachtrij van het park Na een uurtje was ik klaar en moest ik via de souvenir winkel naar buiten maar die was nog niet open. Netjes werd de deur voor mij open gedaan en kon ik 40 minuten rijden naar het volgende parkje. Tijd voor Cigoland, een pretparkje vlakbij de duitse grens en aan de A36. Hiervoor had ik geen tickets online aangeschaft dus betaalde de 18 euro gewoon aan de deur voor 1 achtbaan. De enige achtbaan was in meerdere opzichten een van de leukste banen die ik deed. Tren De La Mine is een simpel Soquet baantje met wat leuke bochten in een leuk treintje. Maar wat maakte deze achtbaan nou zo leuk? 2 dingen namelijk: 1. De operator was zo vrolijk met zijn werk bezig en liet de kinderen schreeuwen voor drie rondes en nummer 2 was er werd gewoon goede muziek afgespeeld in het station namelijk de Steven Seagulls dat Metal muziek vertaald naar BlueGrass. Dus nummers van Iron Maiden en AC/DC in Bluegrass. Leuk stationnetje De bochtenwerk En hij is weer terug Voor de rest is dit een klein schattig parkje met wat kleine attracties, boerderij dieren en een circus. Ik was leuk verrast door dit park. Zo eentje hebben ze dus ook hier Die van Bobbejaanland is zo erg nog niet Deze zwijn houd wel voet bij stok Dan bedankt voor het lezen die alleen de pretpark reportjes lezen en voor de kermis liefhebbers heb ik nog een bonus reportje van de Kermis in Mulhouse wat ik Zondag avond bezocht. Rond half acht kwam ik aan op de kermis en vielen al snel meteen wat dingen op. Namelijk 2 ingangen en 2 aparte uitgangen. Tassen controle overal. En overal verplicht mondkapje op anders een boete van 135 euro. Dus ik kwam hier voor maar een paar dingen namelijk als eerst de achtbanen. 3 nieuwe credits voor mij: Dit is Goulis een big apple nummer 1 van 2 op deze kermis. Dus schaamte moment 1 was al snel van start Een Big Apple genaamd Big Apple was voor mij schaamte moment nummer 2! Hier kwam ik voor een zeldzame achtbaan voor mij Deze had ik al gedaan dus scheelde weer 5 euro Verder wat flatrides genoeg natuurlijk maar heb alleen een breakdance en een XXL ding gedaan daarna begon het te storten met regen en onweer. Dus snel gevlucht naar het hotel. Wie houd er niet van een breakdance En deze slinger was fantastisch Bedankt dat je zover bent gekomen in het lezen van dit report. En tot de volgende.