Naar aanleiding van een oude aflevering parkcast seizoen 2 '68 De Walt Disney World-top-vier' leek me het leuk een topic te starten over jullie WDW top 4 in 2019. Tof om dan over een aantal jaar te vergelijken wanneer de parken nieuwe rides of compleet nieuwe immersive gebieden hebben gekregen.
Ik zal aftrappen met mijn top 4.
1. Animal Kingdom
Dit is voor mij het mooiste park van de 4, dit park straalt een enorme rust uit en je waant je echt even in een andere wereld. Iets wat de andere parken minder doen in mijn beleving. Ook voelt dit park zo groots aan, ik houd er wel van als je niet meteen een duidelijk view over een park hebt zoals bij Epcot of dichterbij Bobbejaanland.
Daarnaast heeft dit park naar mijn mening de beste rides die ik tot nu toe gedaan heb: Avatar Flight of Passage, Expedition Everest en de Kilimanjaro Safaris.
Plus
- De perfecte sfeer in combinatie met dier en natuur.
- Geniale rides
- De grootsheid
Min
2. Magic Kingdom
Het park met het ultieme Disney gevoel, ook het drukt bezochte park ter wereld met jaarlijks meer dan 20 miljoen bezoeken! Dat merk je wel, de dagen dat ik er was, was het overvol. Soms neemt dit wel een stukje sfeer weg, maar goed die mensen komen niets voor niets🙂
De manier om bij dit park te komen is al een beleving op-zich. Wanneer je met de ferry gaat zie je het kasteel langzaam verschijnen, dit geeft het gevoel of je echt op bezoek gaat in een ander land.
Voor mij is dit het meest complete Disney park. Er is voor ieder wat wils. Daarnaast is het park tot in de puntjes onderhouden. Toppers voor mij waren Splash Mountain, Haunted mansion en de Seven Dwarfs Mine Train. ( en stiekem ben ik ook verliefd geworden op de Carousel of progress)
Plus
- Ultieme Disney gevoel
- Groot aanbod van rides
- Top horeca (ook al vond ik persoonlijk be our guest heel erg tegenvallen)
- Mooiste avondshow met Disneys Happily Ever After
Min
- De ernorme drukte
- Wat verouderde rides (wanneer je DLP gewent bent)
3. Epcot
Epcot is niet een standaard themepark, maar dit typeert Epcot, and i love it! Ik kan me voorstellen dat vele Epcot een wat saai park vinden. Ik kan me daar soms ook wel in verplaatsen. Het voorste gedeelte, future world heeft een echte jaren 80 look and feel. Hier staan dan wel weer een aantal ontzettend goede rides zoals Spaceship Earth, Test Track en Soarin'.
Het tweede gedeelte van Epcot, world showcase is een gigantische route langs verschillende paviljoenen. Belangrijke landen in de wereld vertegenwoordigen een paviljoen. Grote verassing voor mij hier is Frozen! Wat is dat een ongelooflijk goede darkride! Daarnaast vond ik het erg tof om langs de verschillende paviljoenen te wandelen en overal een beetje te snacken.
Plus
- Heerlijke sfeer
- Groot
- Prachtige paviljoenen
- Heerlijk eten
- Epcot (Every-person-comes-out-tired, yep it's true!) volgens mijn Apple watch liep ik 21km op 1 volle Epcot dag!
Min
- Klein attractie aanbod.
- Voelt op sommige plekken wat verouderd aan.
4. Disney's Hollywood Studios.
Misschien dat in september dit park hoger gaat scoren met de komst van Starwars. Ik bezocht het afgelopen september. Ik vind dit park van de 4 de minste sfeer hebben. Ik weet niet precies wat het is maar het doet niet zo veel met me. Maar het is zeker geen slecht park, ik heb me een aantal dagen top vermaakt hier! Hoogtepunt van dit park: Tower of Terror, wat is deze versie goed als je Parijs gewend bent! Ook heb ik met verbazing staan kijken naar de avondshow, Fantasmic. Wat zit die show goed in elkaar, een prachtige opbouw met een sublieme finale.
Plus
- Niet te vergelijken met de studio's in Parijs
- Leuke shows
Min
- Mist wat E-tickets.
- Weinig sfeer t.o.v de andere parken
Waterparken:
Nog even kort de 2 waterparken,
1 Typhoon Lagoon
Fantastisch park, perfecte aankleding leuke glijbanen en de grootse zwembad golf ooit gezien.
2 Blizzard Beach
Minder qua sfeer, wel top glijbanen zoals de Summit Plummet en de Slush Gusher.
Dit is mijn lijstje, ik ben benieuwd naar die van jullie 🙂