luckyrik28 Ik heb sinds 2017 een traditie om naar frankrijk te rijden of te vliegen om wat nieuwe pretparken te bezoeken. Het begon in 2017 last minute door heen te rijden naar Parc Asterix en op de terugweg pikte ik Bellewaerde mee. In 2018 ging ik naar Parc Saint Paul en Bagatelle. In 2019 ging ik vliegen naar Lyon om Walibi Rhone Alpes en Le Pal te bezoeken. En nu was het tijd om last minute naar Walygator Parc, Fraispertuis City en Parc du Petit Prince te bezoeken. En als eerst neem k jullie mee naar Walygator Parc. Vandaag is het ook toevallig Internationale Rollercoaster Day en per toeval ben ik hier want dit was voor mijn 3 daagse planning het fijnste om te doen. Want ik wilde sowieso Walygator Parc en Fraispertuis City doen en nog een kermis in Mulhouse, Dus mijn planning was zondag heel vroeg op staan en naar Walygator te gaan daarna afsluiten in Mulhouse op de kermis en 2 nachten verblijven in Mulhouse zodat dag 2 Fraispertuis City is en dag 3 Parc Du Petit Prince want daar ben ik denk ik snel doorheen, zelfs zo snel dat er nog een Cigoland er achter aan kwam en dan terug rijden naar huis. Ik was om 5 uur opgestaan om 4 en half uur te rijden naar Walygator en kwam daar rond 11 uur aan. Helaas was het nog een half uur wachten totdat ik door de tassencontrole heen was. Daardoor begon mijn eerste indruk al wat minder. Eindelijk binnen kon ik beginnen met de coasterbingo te behalen. Ik had een park map gescoord en zag dat rechtsom de ronde wel het beste was. Eerste achtbaan die je dan tegenkomt is Anaconda een houten achtbaan van Dinn zegt rollercoaster Database, het was druk in het park dus ik moest lang wachten voor deze attractie. Terwijl ik in de rij stond zat ik eens te kijken en reden ze ook met 1 trein. Plus de huidige situatie met treinen half gevuld duurde het 3 kwartier voordat ik deze credit kon afvinken. Nou dan mijn mening over deze baan, het is een mooie layout maar ik mis Airtime en ik mis snelheid want hij haalt net de heuvels iedere keer. De treinen zien er prachtig uit en muziek is ook fantastisch en de baan is boter soepel. Maar een tweede ritje word het vandaag niet. Dan waarvoor ik eigenlijk naar dit park kwam natuurlijk Monster een B&M invert. Inverts zijn altijd een van mijn lievelingstype van deze bouwer geweest. Ik heb in mijn top 25 niet voor niks 5 inverts staan. Monster is een 2e hands B&M en komt uit Japan. Waar Anaconda nog mooi aangekleed is, is deze baan zo kaal daar neergezet lijkt wel of ik weer in Six Flags loop. Maar de rit zelf is fantastisch echt een top B&M met de duidelijke grom die door heel het park te horen is. Helemaal leuk dat de midcourse brakerun nooit meegeleverd is daarom remt hij gewoon niet. Hier was het trouwens 2 ritjes wachten en ik kon instappen. dus 2 ritjes maar achter elkaar gedaan. Ongeveer naast de B&M staat een big apple die Family Coaster heet en die moest wel gedaan worden voor de bingo. Gelukkig had ik een mondkapje op zodat mijn schamende blik half zichtbaar was. Want ik was hier alleen. Wel handig is dat die mondkapje mijn afkeur voor sommige fransen verduisterd. Nou na deze had ik in anderhalf uur al 3 achtbanen gedaan dus op naar de laatste die was door het Western gebied heen lopen en dan was je er. Comet is een Hurricane model van Vekoma lijkt een beetje op de Tornado in Hellendoorn maar dan met een kurkentrekker extra. Dit was een ritje wachten en toen kon ik instappen. Tijdens de rit is deze best soepel totdat na de looping er een vage knik in zit maar toch voor zijn leeftijd heerlijke achtbaan. Nog een voordeel van een mondkapje is dat ik best wat dingen mompel en die hoor je nu niet. Hierna ging ik kijken wat het park nog meer te bieden heeft en ik zag een Zamperla Air Race en die heb ik een keer eerder gedaan in Bagatelle dus daar wilde ik best voor wachten. En deze heette G Lock en was weer heerlijk. Verder heeft dit park nog een S&S shot tower genaamd Space Shoot, ik ben niet zo fan van deze type torens, ik vind ze te zwak. Nog wat waterattracties waren ook te vinden waaronder een Log Flume waarbij ik niet meer weet hoe die heet. en de Dino Rafteen Rapid van Soquet alleen was de wachtrij te lang vond ik. Maar deze 2 attracties waren beide heel mooi gethematiseerd en met muziek. Trouwens de muziek door heel het park is goed gedaan. Overal hoor je wel muziek. Voor de rest heeft het park veel kinder attracties en wat mooie scening. Na nog een paar ritjes Monster was ik klaar in dit park en ben ik al om half 4 gaan rijden naar Mulhouse om nog een kermis mee ta pakken. Ik vond het een leuk park alleen een beetje tokkie gevoelig park. En het klopt niet dat hier een B&M staat. Nog wat foto's en dan tot de volgende TR. bedankt voor het lezen.
Cerveza Vorig jaar ffkes op en neer gereden. Anaconda en natuurlijk de intense Monster zijn leuke banen. Sommige delen van het park konden wel wat TLC gebruiken maar de rapid zag er dan wel weer erg leuk uit. Het leek er wel op dat ze met beperkte middelen toch langzaam aan het park een beetje mooier aan het maken waren. Bedankt voor je TR!
The_Bullgod Een leuk verslag met toch wel mooie foto's. Het lijkt alsof alleen het gedeelte rond Monster erg kaal is. Voor mij staat dit park nog steeds hoog op mijn to-do lijstje, omdat ik de Europese B&M compleet wil hebben. Maar het park is gewoon erg moeilijk bereikbaar, vanaf waar ik woon.
Jules Wat een ongekend karig park is dit toch. 😆 Wel bedankt voor je TR. Ik hoef er totdat ze nòg eens ergens een tweedehands dikke B&M op de kop tikken echt niet meer terug.
luckyrik28 Ja alles bij Monster is kaal maar wat ik begrepen heb is dat dit park al bijna 2 keer failliet is gegaan. Ze kabbelen wel langzaam terug uit de dip door wat attracties te thematiseren.