The_Bullgod Het verschil komt eerder door de gebruikte camera denk ik en dan vooral de microfoon die hierin zit.
Als de camera dezelfde kant uit blijft kijken en je hoort eerst de Rex aanlopen met voetstappen alsof kometen inslaan op aarde en daarna het gegrom / geschreeuw net iets harder dan de blaf van een golden retriever dan klopt dat niet helemaal. En dat kan zeker aan het filmpje liggen, maar ook jij weet dat niet, tenzij je nu in Hollywood bent en net met een nat pak uit de attractie bent gestapt.
En wat @ppc-anoniem-1 al aangeeft, dit zijn afstel punten die waarschijnlijk in het komende jaar nog verbeterd gaan worden, hetzelfde met de aanpassingen die in het afgelopen jaar op Hagrid's Magical Creatures Motorbike Adventure Ride zijn gedaan. Daar is de rit op dag 1 ook niet te vergelijken met een rit anno nu. Dat neemt echter niet weg dat ik sommige details erg overtrokken vind (zoals de voetstappen) en andere details juist weer erg understated (verschillende grom / brul geluiden). En het zal vast bijgewerkt worden, maar dan is het nu toch nog gewoon niet goed genoeg?
ppc-anoniem-1 De oude attractie is een topper, maar was in vele opzichten erg retro.
Is retro zo slecht?
ppc-anoniem-1 Het verhaal is in de basis toch hetzelfde gebleven? "Welkom als bezoeker in het mooie Jurassic Park - ga mee aan boord van een rustige vaartocht - oei er is een gevaarlijke dino ontsnapt - aah daar is ie - pfoe je bent net op tijd weg"
Nou, vroeger had je dat de boot de verkeerde afslag nam en dat je daarna in de penarie kwam. De voer eerst als een bezoeker het park in, kwam door de poort, door het planteneters verblijf, en daarna moest je rechtdoor varen naar het Hardosaurus verblijf, een andere planteneter, maar de boot moet uitwijken voor een andere stil liggende boot en vaart de bocht in het gevaar te gemoed. En die bocht voerde je het onderzoeksgebouw in en kwam je in de kantoren en incubatieruimten die waren overgenomen door dino's en was je het haasje. Nu vaar je door een watertank heen, onder water, dan opeens zit je onder de rotsen van een dino verblijf, ergens klopt daarin de flow van het verhaal niet meer, het zijn losse scenes geworden. Je vaart het T-rex kingdom in, en moet een lift op? En als je dan verder vaart is het donker buiten?!? Als scenes op zich prima zijn uitgevoerd maar er zit qua storytelling nog minder in dan eerst. Sterker nog, vroeger zat er eigenlijk best een redelijk verhaal in . . .
.
ppc-anoniem-1 Ik snap wat je bedoelt. Grote animatronics hebben nu eenmaal niet de verfijning die kleinere wel hebben. Al is dat ook weer appels met peren vergelijken natuurlijk. Een kleine auto kan nu eenmaal ook meer qua bochtenwerk en verfijnde bewegingen dan een vrachtwagen.
Eens en oneens, de kleine dino's bewegen ook gewoon discutabel, je ziet dat er enorm veel van de oude attractie is hergebruikt en het lijkt erop dat er bij dit hergebruik geen verfijning in de intussen 25 jaar oude technieken is toegepast.

2 vechtende dino's met popcorn beker in Jurassic Park - The Ride

2 vechtende dino's met pet in Jurassic World - The Ride
Enige verschil is dat de 2 dino's veel sneller bewegen in de nieuwe versie waardoor ze parkinson in hun armpjes lijken te hebben.

Dino op rots in Jurassic Park the Ride

Dino op rots in Jurassic World the Ride
En zo zijn er eigenlijk vooral animatronics verdwenen in deze scene (Brontosaurussen) en de andere dino's lijken vooral nieuwe skins te hebben gehad, en niet zozeer nieuwe technieken.

Aanvallende dino op de lifthelling in Jurassic Park the Ride (1 van 2)

Aanvallende dino op de lifthelling in Jurassic World the Ride (1 van 1) maar nu wel met stroomkabel 😉
En ook op de lifthelling mist er weer een dino die in de oude versie wel zat. Die dino is wel vervangen door 9 informatiescherm.
ppc-anoniem-1 De kleine Blue animatronic welke je ook ziet lopen heeft qua fijne motoriek optisch bijvoorbeeld veel meer verfijning dan de grote Indominus.
De 3 dino's die nieuw zijn, zijn de Indominus in de eindscene, Blue vlak daarvoor en de T-rex voor je de lifthelling op gaat, en van alle 3 val ik gewoon niet stijl achterover. Blue schuifelt naar voren, en doordat hij uit een donkere hoek kom denk ik dat veel mensen niet eens zien dat die schuift of loopt, zeker ook omdat na een halve seconde je aandacht al naar de Indominus wordt getrokken.
Nogmaals, ik denk dat een groot deel van de problemen die ik nu met de attractie heb zijn op te lossen met finetuning van de audio systemen en de bewegingen van de dino's. Maar 80% van de rit en aankleding is nog gebaseerd op techniek van 25 jaar terug. Er is vooral veel achterstallig onderhoud weggewerkt en dat was keihard nodig, maar ik vind het qua vernieuwingen best tegenvallen. Er zijn vooral zaken verplaatst of van een nieuwe skin voorzien. Maar verder hadden ze van mij dat retro lekker mogen houden en vooral de dingen verbeteren. Misschien het raptor verblijf vervangen met het blue verblijf, maar met de opbouw in de oude attractie was naar mijn idee weinig mis.
Misschien is dat het ook hoor, en snap ik de hype wel wanneer ik de attractie gedaan heb, maar op het moment zie ik vooral 25 jaar oude techniek met een verse lik verf. En het hebben van sommige nieuwe dingen tegenover oude zaken is een kwestie van smaak. Ik vind de T-rex onderaan de lifthelling minder spannend dan de auto die naar beneden kwam zeilen (als ie het deed).