Ik zag vandaag deze video over de toekomst van Phantasialand nadat FLY is geopend. Er gaan al jaren geruchten over een ombouw van het China gedeelte, Colorado Adventure en van Mystery Castle. In de video bespreekt hij het idee over dat Colorado Adventure bij China betrokken zal worden en een soort himalaya thema krijgt vergelijkbaar met Expedition Everest. Ik was enorm benieuwd welke ideeën jullie hebben over de toekomst van het park?

Sowieso het verwijderen van alle oude darkrides zoals Holly wood tour en Geister Rikscha.. Het verbouwen van het oude China gedeelte dat staat op het programma... Ik betwijfel nog of Crazy bats er aan gaat, maar dat is voor de langere termijn.

Ik hoop dat ze dan nog een grote recente darkride gaan bouwen en dat ze natuurlijk het Vekoma madhouse daar opknappen met een nieuw thema, ook verwacht ik misschien een retrack/ opknap beurt voor onze grote vriend de minetrain.. Ze gaan denk ik ook kijken naar hoe de paden lopen in het park.. want je kan nou niet zeggen dat ze daar breed zijn en ingedeeld op de recente crisis.

Maar Phantasialand doet het wel altijd goed en nadat F.L.Y klaar is kunnen we denk ik weer een gestoord bouwproject verwachten.

• NielsC heeft hierop gereageerd.

Dream_wizard had Colorado adventure niet nog een aantal jaar geleden een paint job gekregen?

Phantasialand zit midden in een totale metamorfose, als ze het gehele park naar het huidige (zie klugheim, Mexico, Africa) niveau kunnen tillen zou het zonder twijfel het best gethematiseerde park van europa zijn.

Zijn er plannen voor een update voor Mystery Castle? Ik vind de attractie in zijn huidige staat nog steeds erg sterk (afgezien van het ritsysteem).

NielsC had Colorado adventure niet nog een aantal jaar geleden een paint job gekregen?

De attractie is opgeknapt toen Tikal werd toegevoegd (voornamelijk de theming is toen aangepast) en toen Chiapas langs de tweede en derde lift kwamen te liggen zijn die delen opnieuw geverfd.

Op de onafgewerkte hal van het eerste segment en de verstopte ingang na zie ik geen problemen met deze attractie, en snap dus ook de drang niet om deze in de lijstjes met op te knappen attracties te noemen. Een mijntrein bij China betrekken terwijl Mexico ernaast ligt? I don’t get it.

Mystery Castle is de definitie van je ruimte optimaal benutten en is altijd nog een hoogtepunt (ha) bij een bezoek aan het park voor mij. Ik denk dat elders (Crazy Bats, Wakobato) meer potentieel is voor vernieuwing. China Town zou ik lekker zo laten maar ik weet dat ik daarin niet veel voorstanders heb. Ik betwijfel of het rendabel is daar aan de slag te gaan gezien de ligging, samenhang met het hotel en altijd nog hoogwaardige, authentieke uitstraling.

Trollenbol De attractie is opgeknapt toen Tikal werd toegevoegd (voornamelijk de theming is toen aangepast) en toen Chiapas langs de tweede en derde lift kwamen te liggen zijn die delen opnieuw geverfd.

Op de onafgewerkte hal van het eerste segment en de verstopte ingang na zie ik geen problemen met deze attractie, en snap dus ook de drang niet om deze in de lijstjes met op te knappen attracties te noemen. Een mijntrein bij China betrekken terwijl Mexico ernaast ligt? I don’t get it.

Volgens mij is het betrekken van Colorado Adventure bij vernieuwing ook helemaal niet aan de orde. Ik weet ook niet zo goed waar dit gerucht vandaan komt. Wat echter wél aan de orde is, is het inbegrip van de storage van deze baan. Die storage van Colorado staat namelijk deels op de Geister Riksha, dacht ik.

Trollenbol Ik denk dat elders (Crazy Bats, Wakobato) meer potentieel is voor vernieuwing.

Nou, daar zitten ze dus met de omwonenden. De mogelijkheden zijn daar heel klein, daarom is Wakobato ook zo'n treurig ding. Crazy Bats is technisch gewoon nog een prima baan, en (hoewel de meningen verschillen) in mijn ogen ook nog een leuke indoorbaan ook. Hollywood Tour is echter hopeloos verouderd.

Ik denk dat China Town herzien moet worden: nieuwe attracties met behoud van stijl en aankleding, passend bij het hotel en de omgeving.

Even voor duidelijkheid, het zijn geen geruchten maar enkel ideeën die ik uit de bovenstaande video had gehaald. Omdat rond de tijd van Chiapas het idee er was om ook het indoor gedeelte van Colorado te thematiseren, en dit echt nooit is gebeurd, was ik benieuwd wat hiervoor de plannen zijn. Deze baan is echt qua thema niet Phantasialand waardig en moet ene hoop liefde krijgen. Ook omdat het station en gebied erom heen nog half wild western is ipv echt Mexicaans (daarnaast heeft Colorado ook niks met Mexico te maken) Ik vond daarom het idee van een heziende versie van China met een nieuwe darkride en een herthematisering van Colorado een tof idee. Ik was enkel en alleen benieuwd naar jullie ideeën en meningen 😃

Niek Die storage van Colorado staat namelijk deels op de Geister Riksha, dacht ik.

Dat klopt, en dat heb ik altijd als een reden beschouwd dat Geister Rikscha lastig te verwijderen zou zijn. Maar als deze onderhoudsruimte er later op is gebouwd, zonder dat de Geister hal daarvoor is aangepast, zou die laatste in theorie verwijderd kunnen worden zonder dat Colorado daar last van heeft.

Niek Nou, daar zitten ze dus met de omwonenden. De mogelijkheden zijn daar heel klein, daarom is Wakobato ook zo'n treurig ding.

Natuurlijk zijn er limitaties, maar ik geloof dat Phantasialand's eigen visie toch het meest in de weg zit hier. Het Märchenwald, Schreckenstein en co moesten zo nodig weg terwijl dat soort attracties juist uitermate geschikt zijn voor deze locatie. Dat ze vervolgens niks konden verzinnen waar de buren geen last van hebben is zuur, maar we hebben hier nu praktisch te maken met braakliggend terrein. Terug met de sprookjes dus, een walktrough of een Phantasialand Museum. 🙂

Taronco Helder! Mijn voorkeur zal altijd uitgaan naar de oorspronkelijke Colorado aankleding met Smokey Mountain, tipi's en woestijnen met cacti die er nu niet meer zijn. Op wat goedkoop rockwork na, dat er ironisch genoeg nu nog wel voor een deel is, is dat naar mijn mening Phantasialand-waardiger dan wat er nu staat. Misschien kunnen ze die onafgewerkte hal inmiddels wel weghalen, aangezien de muur aan de rand van Klugheim nu ook kan dienen als geluidswal voor Colorado. Het zou de twee delen Mexico meteen een stukje dichter bij elkaar brengen.

2 maanden later