Momenteel gaan er vooral op de spaanse coaster fora al ruim een jaar de geruchten dat PortAventura binnen een paar jaar weer een nieuwe coaster zal gaan krijgen. Het zou gaan om een meer familie georiënteerde coaster van Mack of Intamin en deze baan zou in de buurt van splashbattle attractie Angkor gaan komen.
Dat lijkt mij zeker een goede locatie voor een coaster vergelijkbaar met Juvelen, welke op die spaanse fora al veel genoemd word. Maar ook een Mack Spinning word veel genoemd. Dan zal Angkor er in iedergeval niet meer zo alleen bij liggen.
Alleen door de corona, zal dit project zeer zeker wel vertragen oplopen, als het er ooit nog komt.
Voor PortAventura is het wel leuk dat ze met een nieuwe coaster kunnen komen in de toekomst, maar ik hoop dan toch dat ooit eens de berichten waarheid worden uit de tijd dat Shambhala gebouwd werd.
Zo rond 2011/2012 werd er namelijk gezegd dat PortAventura meerdere types B&M coaster aan het beoordelen was, voor de komst naar het park. Dat waren een inverted coaster, een flying coaster en een hyper coaster.
De inverted zou dan net als Shambhala nu, achter in het park komen in het China themagebied. De flying coaster zou juist aan de achterkant van het Polynesia gebied komen, zoveel mogelijk weggewerkt achter de bomen.
Uiteindelijk is het dus Shambhala geworden, maar fans en pers die in deze tijd (2012) met zowel PortAventura als B&M hebben gepraat, hebben te horen gekregen dat de kans erg groot was dat het park snel een 3e B&m zou krijgen, want die indrukwekkende coasters passen erg goed in de skyline van het park.
Blijkbaar hebben de spaanse fans dit bericht nog steeds goed onthouden, en zijn ze bezig gegaan met het ontwerpen van de eerder genoemde coasters op die locaties.
Hier de inverted welke rond om Angkor loopt
En hier de flying coaster
Die inverted vind ik qua layout niet zo geslaagd, helemaal rondom Angkor. Mooier was geweest als deze baan er helemaal achter zou komen te liggen.
De flying heeft juist wel weer een prachtige layout, welke bijna geheel achter het bestaande Polynesia gebied zal liggen.
Van mij mag die flying er in deze vorm zeker wel komen. Maar als er inderdaad nog een nieuwe B&M coaster bij mag komen in PortAventura, welk type en op welke locatie/thema zou dat volgens jullie mogen zijn?
Bron: https://lamardeparques.es/foro/viewtopic.php?f=30675&t=66695