Hjalmar Het enige wat ik hierin lees waar het een heel klein beetje verantwoord is om de medewerkers mafketels te noemen, is dat het standaardprocedure is om die dingen te hebben en standaardprocedures omzeilen is niet het slimste wat je kan doen, zie het ongeluk met The Smiler. Dát je ze moet hebben vind ik persoonlijk veel kwalijker, al is de kans uiteraard groot dat we ze steeds meer gaan zien. De grootste mafketels vind ik persoonlijk nog steeds de mensen die het nodig vinden een mes op zak te hebben op een plek waar de kans dat ze een stuk vlees moeten aansnijden, of een kip moeten uitbenen uiterst klein is.
Nu is de vraag uiteraard waarom ze de standaardprocedures genegeerd hebben, ik kan me zo voorstellen dat met het oog op de virusmaatregelen sommige standaardprocedures niet meer van het hoogste belang zijn, zoals in Nederland het handmatig controleren van beugels, omdat de veiligheid en de gezondheid van het personeel in dit geval belangrijker is.
Ik vind het nog steeds erg kort door de bocht om mensen die niet met een mes gestoken hebben mafketels te noemen zonder écht de achterliggende gedachte en oorzaken te weten.
Al vind ik mafklapper sowieso een leuker woord.