Hjalmar Wat ik me kan herinneren was er wel degenlijk iets aangekondigd. Sterker nog ze waren bijna klaar met alle tekeningen en die konden we snel verwachten. Helaas nadien niks meer gehoord dus.

paterdave2 Ze hebben inderdaad gemeld dat ze bezig waren met een plan voor Disney Village, maar een officiële aankondiging voor de ombouw is nog niet gemaakt.

Volgens verschillende geruchten zouden er dan de volgende dingen blijven:
    Billy Bob's Saloon
    World of Disney
    Earl of Sandwich
    Annette's Diner
    Cafe Mickey
    Sports Bar

Deze zaken krijgen een update:
    Vernieuwd station voor bus/trein
    Vernieuwd Disney Village sign
    Planet Hollywood
    Rainforest Cafe
    Disney Fashion Store

En natuurlijke nieuwe zaken:
    "high end' restaurant
    "Edison style" restaurant
    Tiki Bar / Sam's traders style bar
    Coca Cola Store
    "Asian style" restaurant
    "Caribbean / Cuban style" restaurant
    Disney Attractions Store
    Disney Wellness Store
    Christmas Store
    Disney Store for Home
    Splitsville Bowling Alley
    The Void
    Location for concerts

Zaken die definitief sluiten:
    Disney Store
    The Steakhouse
    Buffalo Bill's Wild West Show

O crap, sorry bron vergeten. Merendeel komt van Dlprumourtracker, die heeft veel gebundeld maar is momenteel niet zo actief meer. En natuurlijk mijn eigen oren op de grond gehouden de afgelopen jaren.

Jailsamer Huh, is er echt ooit sprake geweest van een Hard Rock Cafe bij Disney?
      In Parijs zelf is er wel al vele jaren eentje te vinden.

Bij wijze van test heeft er een tijd een winkrje gestaan in Disney Village

Jailsamer Dat wist ik dus niet, maar het was zoals je zelf al zegt idd een test die duurde van ongeveer juli 2019 tot eind november 2019.
        Maar als het al bestaande Planet Hollywood een update krijgt, lijkt het mij vreemd als er ook een HRC zal komen, want dat zijn 2 gelijkwaardige ketens.

• msnguy heeft hierop gereageerd.

Tja, daar ben ik het mee eens. Ik vind het HRC ook meer iets dat bij Universal past.
          Maar elke plan voor een nieuw DV juich ik toe.

The_Bullgod Maar als het al bestaande Planet Hollywood een update krijgt, lijkt het mij vreemd als er ook een HRC zal komen, want dat zijn 2 gelijkwaardige ketens.

Daar ben ik het niet echt mee eens. Qua food-aanbod wel, maar qua muziek, sfeer en service valt Planet Hollywood echt in het niets tegenover een HRC. Ik zie ze graag allebei in Disney Village. Desnoods zet je HRC achter Rainforest Café? Dan is er nog wat ruimte tussen beiden horecapunten.

msnguy Ja, Ik bedoelde inderdaad het food-aanbod.
            Van mij mag er zeker wel een HRC naar Disney Village komen. Ik ben namelijk helemaal gek op deze restaurant keten, en probeer deze altijd te bezoeken als er eentje in de buurt zit.
            Maar men wil juist ook altijd een afwisselend aanbod aan eten als er zich meerdere restaurants bij elkaar bevinden. En dat is dan juist niet het geval als er ook een HRC bij komt.

Hjalmar "high end' restaurant
            "Edison style" restaurant
            Tiki Bar / Sam's traders style bar

Deze drie zouden Disney Village toch wel in één klap veel aantrekkelijker maken! Ik denk dat zeker in Frankrijk meer en exclusiever high-end-dining het best goed zou doen, The Edison uit Disney Springs ziet er op beeld uit als 'n heel tof themarestaurant en de originele Trader Sam's in Anaheim is zo'n gave en knusse plek dat die van mij linea recta in elk resort gekopieerd mag worden.

Absoluut @Aurelius, allemaal positieve ontwikkelingen wat mij betreft als deze zaken er komen.

Het is mensen waarschijnlijk opgevallen dat ik een aantal zaken niet had vernoemd, waaronder King Ludwig, Five Guys, Vapianos. Het mag natuurlijk duidelijk zijn dat die gewoon blijven waar ze momenteel zitten. Er werd ook al een langere tijd genoemd dat het station voor trein en bus verbindingen een update zouden krijgen. Een deel is hiervan al gedaan en dat is de rotonde met regionale busverbindingen aan de kant van Vapianos.

Dat high-end restaurant klinkt leuk maar of het daadwerkelijk goed zou draaien in Parijs betwijfel ik nog. Was The Steakhouse ook niet wat high-end en dat zat toch amper vol? Walt's trekt ook weinig volk al ligt dat meer aan de openingsuren.

Ik heb altijd het gevoel dat velen Disneyland Paris nog als pretparkbestemming zien en niet als vakantieresort?

DaltonTerror Ik persoonlijk bezoek alleen de hogere segmenten binnen Disneyland Paris, puur omdat ik liever 1 keer goed eet dan drie keer half gebakken. Persoonlijk denk ik ook dat men het nog steeds ziet als een weekendje weg, waarbij men beknibbelt op het eten. Het zou denk ik daarom ook goed zijn als het park een goed theater/concert hal daar krijgt waarbij ze Disney producties kunnen opvoeren zodat je weer wat extra's te bieden hebt, met een fijn winkel district rondom het geheel. Disney Village ligt wat betreft op een prima locatie.

Hjalmar Klopt, ikzelf eet ook liever in die restaurants om het vakantiegevoel nog groter te maken. Ik kan zeker genieten van op zo'n vermoeiende dagen langer tijd te nemen om te eten. Maar het grote deel van de bezoekers doen dat minder. Wat jij zegt, een degelijke show of concert, zou zeker helpen. Een Cirque du Soleil of een Broadway-style Disney productie zou ik zeer graag zien. Een bioscoop die ook Engelstalige films aanbiedt eveneens. Laat er dan nog een bowlingbaan komen en wat meer echte bars en het plaatje wordt completer.

Volgend jaar komt er een nieuw boek en een collectible key uit.

Mooi hoor die sleutels, alleen jammer dat ze binnen 10 seconden op zijn via Lineberty reserveringen... Om ze vervolgens binnen het uur voor het vijfvoudige op Ebay te zetten.

Dat boek gaat er wel komen, netzoals het Pirates en Phantom Manor boek. Hoewel in het begin vaaks slecht leverbaar, zijn die gelukkig niet limited edition en na een paar maanden wel goed te verkrijgen. Zoals het Pirates en Phantom Manor boek nu ook goed te verkrijgen is. 🙂

Nadat de eerste planter aan de kant van de bag check was weggehaald, wordt momenteel de tweede weggehaald om een semi permanente bag check te maken. Zoals we dit in Orlando kennen.

ik persoonlijk vind dit geen goed idee om zoveel groen weg te halen. Dat maakt het plein echt heel open en overweldigd. Plus, je aanloop is nu niet meer met een verrassing van het hotel. Maar goed, dat is denk ik meer een persoonlijke voorkeur.