Ik heb toch maar besloten om een onride te gaan kijken van deze attractie en wat ik zie is best een leuke attractie. Maar heb ook wel wat opmerkingen over de gekozen technologie. In mijn beleving is de wereld al dertig jaar bezig met verschillende vormen van reality en ook in deze attractie worden de minpunten van deze technologie pijnlijk duidelijk. De resolutie van de bril is te laag voor een echte goede blended ervaring. Deze mixed reality (Het is geen augmented reality omdat de gevirtualiseerde objecten omgevingsbewust zijn en er interactie mee aangaan) heeft er ook duidelijk last van.
Daarnaast, en dat is mijn grootste kritiek wat betreft de gekozen technologie, is de viewport van de brillen veel te beperkt en/of de animatie veel te wijd opgezet waardoor je als gebruiker door rond te kijken altijd zal ervaren dat een deel van de virtualisatie afgekapt gaat worden. Het is een bekend probleem voor al dit soort technieken van AR en MR: de viewport. Je hebt te weinig centimeters voor je oog in de breedte en de resolutie van het menselijk oog is zo intens veel groter en in zo een grotere hoek dan wat techniek ons kan leveren dat je dit nooit goed gaat krijgen met de huidige technologie.
Al met al fantastisch thema voor een pretpark en de uitwerking is ook heel tof, maar hopelijk geen uitbreidingen meer met schermpjes, brillen of andere techniek die nog niet de juiste TRL heeft voor dit soort toepassingen.