Dat kan wel zo zijn, maar niemand gaat mij wijsmaken dat Universal (& laten we niet vergeten dat dit allemaal pre-Covid gebudgetteerd was) niet de middelen had om dat ritsysteem sneller te (laten na)maken. Op basis van wat ik nu heb gezien aan beelden was dat inderdaad meer getrouw geweest aan de Mario Kart serie, maar ook wat er nu staat is op zich gewoon een heel goede attractie die met de AR-brilletjes voor het grote publiek gewoon een wauw-effect geeft.
Het is helaas niet de Test Track/Radiator Springs achtige racer geworden waar wij op hoopten/vanuit gingen, allicht heeft het iets met de beperkte ruimte in Japan te maken dat ze voor dit compactere systeem zijn gegaan? Nintendo staat er immers om bekend zelf een stevige vinger in de pap te houden als ze hun IP's uitlenen en vervolgens flink op hun strepen te gaan staan als de partner niet de perfectionistische kwaliteit levert die ze zelf ook nastreven. Dat doet vermoeden dat er een goede reden ten grondslag heeft gelegen aan de keuze voor het huidige ritsysteem ipv een slotcar racer-achtig systeem (die tijdens de vergaderingen tussen Universal & Nintendo ongetwijfeld de revue moeten hebben gepasseerd)
Ik blijf er overigens bij dat deze AR-techniek ook fantastisch past bij een mogelijk toekomstige Splatoon attractie.