We hebben in Attractiepark Toverland een videoclip opgenomen! Geen dagelijkse routine voor onze musici en stafleden, maar door de momenteel beperkte mogelijkheden om op te treden in een concertzaal of theater, zoeken we uiteraard naar andere wegen om klassieke muziek in haar kracht naar buiten te brengen.
"Met deze clip willen we laten zien dat de ongelofelijke kracht van symfonische muziek ook via een digitaal kanaal naar voren kan komen. En wij hopen hiermee een breed publiek aan te spreken dat meer klassiek wil horen”
Stefan Rosu, intendant philharmonie zuidnederland.
Music is our magic
In de twee minuten en veertig seconden durende videoclip is de overbekende muziek Hall of the Mountain King uit de Peer Gynt Suite van Edvard Grieg te horen. Uitermate passende muziek voor een clip die in een attractiepark wordt gemaakt. Het mysterieuze begin van de muziek, de opbouw van de spanning en het versnellen van het tempo, dat zijn natuurlijk bij uitstek ook de elementen die kenmerkend zijn voor een attractiepark. Beeld en geluid passen uitstekend bij elkaar, of eigenlijk versterken ze elkaar.
“Voor zowel philharmonie zuidnederland als Toverland staat het creëren van belevingen centraal. Muziek is hierin onze verbindende factor. Door de samenwerking met philharmonie zuidnederland hopen wij voor een breed publiek een geluksmoment te verzorgen.”
Tessa Maessen, Communicatie Manager Attractiepark Toverland
#philgood
We brengen geluksmomenten met live klassieke muziek in concertzalen en theaters in Zuid-Nederland, maar ook op scholen, tijdens grote evenementen of op verrassende locaties. Het Coronavirus zorgt voor beperkingen. We kunnen ons publiek niet ontvangen en onze musici, die normaal gesproken dag in dag uit naast elkaar zitten, missen het samenspel en het spelen van live concerten. Daarom zochten we naar innovatieve manieren om toch in contact te blijven met haar publiek in Zuid-Nederland, o.a. door het maken van online #philgood-momenten: een muzikaal hart onder de riem, een positieve muzikale boodschap. Deze clip is weer een vervolgstap in onze #philgood-momentjes die we willen creëren. Dat heeft fantastisch uitgepakt met Toverland in Noord-Limburg als decor en daar zijn we het attractiepark meer dan zeer erkentelijk voor.