Hier laatst toch overstag gegaan en van Sony naar Apple geswitcht. Momenteel dus de AirPods Max in gebruik.
Wat imo vanaf moment 1 onovertroffen is en zal blijven voor iemand met Apple apparaten, betreft het moeiteloze switchen tussen apparaten binnen het Apple ecosysteem. Haast alsof de koptelefoon voelt naar welk apparaat je kijkt, zo vanzelf gaat het geluid mee van plek 1 naar 2.
Hoewel de koptelefoon in eerste instantie zwaar voelt, merk ik dat ik dat naar verloop van tijd wel waardeer - als ik die oude Sony oppak voelt die toch ineens heel flimsy. Ik maakte me in het begin ook een beetje zorgen over kwaliteit en effectiviteit van de open case waar je ze in opbergt, maar na een paar maanden gebruik heb ik hier nog geen problemen mee ervaren. Maar ik moet zeggen dat ik dan ook wel heel zuinig met mijn spullen om ga.
De accuduur is matiger dan die van de Sony. Je kunt er zeer ruime tijd mee vooruit, maar ik merk in ieder geval dat ik meer bezig ben met het checken of ie nog wel genoeg procent accu heeft. Het is ook wel een ding dat de koptelefoon geen uit-knop heeft... hij schakelt pas uit als ie merkt dat ie in de case zit.
En last but not least is deze koptelefoon per definitie niet geschikt om te gebruiken tijdens het sporten, omdat de kussens van stof zijn. Nu moet je sowieso maar zin erin hebben om met zo'n zwaar ding op je hoofd je work-out te doen - ik deed dat overigens wel steeds tijdens hardlopen met de Sony - maar de lederen kussens konden daar het zweet nog enigszins afstoten. Nu goed, voor work-outs heb ik nu dan maar de AirPods Pro 3 ๐
Oh en super last but not least, de audiokwaliteit is wat je mag verwachten van zo'n groot ding. Gewoon niks op aan te merken als niet audiofiel zijnde. Daarin presteert Sony even goed. Zelfde geldt ook voor de transparantiemodus en noise-cancellation.