JeepeeB misschien is het interressant om dan de overstap te maken naar KPN.
Nee, want die zijn voor mijn adres met glasvezel veel duurder dan mijn internet-only abonnement van T-Mobile. En mocht ik ooit wel live-tv willen, kan ik dat via NLZiet of via de T-Mobile app voor Apple TV doen. Ik heb thuis echt 0 aanleiding om voor KPN te kiezen, tenzij ik bewust meer wil betalen voor exact hetzelfde aanbod. Ik heb nu een vaste prijs van 35 euro per maand voor 100/100 glasvezel, en zelfs T-Mobile biedt deze prijs niet meer aan.
JeepeeB Die verkopen Superwifi punten
Je weet dat Superwifi puur een marketingnaam is voor de Wifi6 mesh modules die KPN aanbiedt voor nieuwe abonnementen (ZONDER korting) of verkoopt voor 200 euro per twee stuks?
JeepeeB het zijn technisch wel de meest superieure meshpunten
Nonsens. De Superwifi2 units zijn technisch niet slechter of beter dan een niet-kpn unit. Sterker nog: de Deco units zet elke niet-technisch-aangelegde consument met de (in 2022 compleet vernieuwde) app in een paar minuten op en leveren een consument-vriendelijk netwerk met ontzettend goed bereik. Elke unit heeft drie ethernet poorten (KPN maar 2). En met slechts 2 KPN units krijg ik mijn huis niet bedekt, en met de 3 Deco's wel. En die zitten door Black Friday in dezelfde price range. KPN heeft dure abonnementen, dure hardware, zonder technisch voordeel. Je betaalt bij KPN simpelweg te veel voor reguliere producten. Het enige technische voordeel van de KPN units is de 5 ghz band, die is namelijk sneller: 6.6 gbps versus 2.4 gbps. De x50 heeft een gecombineerde snelheid van 3000 mbps, tegenover de 6600 mbps van de Superwifi. Maar dat ga ik niet merken. Ik kan nergens vinden of de kpn units eventueel ook tri-band zijn, de deco's zijn volgens mij dualband.
JeepeeB En onthoud ook, je wifi thuis is net zo snel als dat je oudste apparaat aankan, dus werk je met “verouderde” apparatuur dan zal de wifi nooit sneller worden op al je apparaten als dat je oudste aankan.
Dit is echt de grootste onzin. Stel ik heb hier een oude pc staan die op 802.11a/b/g verbinding maakt, en mijn M1 iMac met Wifi 6 (802.11AX), jij wilt dus beweren dat mijn iMac dan niet sneller dan de a/b/g standaard zou kunnen. Nee oke 😅 😅