Toen twee jaar geleden Red Dead Redemption 2 uitkwam zat bij sommige special editions een heel bijzonder item. Een traditionele wollen zadeldeken gemaakt door de iconische Pendleton-weverij in Oregon. Deze dekens, vooral de gelimiteerde oplages, zijn echte verzamelitems en gaan een leven lang mee. Maar helaas, ze waren in de pre-order al uitverkocht en ondanks dat ik groot fan ben van de game en deze prachtige dekens (we hebben een kleine verzameling voor onze bank en bedden) had ik er geen op de kop weten te tikken.
Deze zomer begonnen ze echter op eBay te verschijnen voor pak 'm beet tweemaal de originele prijs. Op zich de moeite waard, maar niet echt in mijn budget. Ik had maanden eerder echter een "stock alert" aangezet voor de Rockstar Games Warehouse website en twee weken geleden kreeg ik plots een mailtje dat de dekens ineens weer beschikbaar waren. Een klein wonder en zo te horen de allerallerlaatste partij uit een vergeten doos. Geen game erbij, geen pakket, gewoon alleen de deken.
Prima, want die wilde ik. Niet gedacht 'm voor lager dan de originele prijs te kunnen kopen, maar het is gelukt.
(Deze foto komt van Reddit. De mijne komt onder de kerstboom voor mezelf... 😉)