Marvin Om te zorgen dat social distancing in hun attracties kan worden gewaarborgd is Zamperla begonnen met het ontwikkelen van plexiglas add-ons voor een groot deel van hun propulaire rides. Denk hierbij aan attractie types als Magic Bikes, Disk'O, Rocking Tug, Junior Coasters, etc. Deze add-ons zullen zo gemaakt worden dat er geen grote veranderingen aan de ride zelf gedaan hoeven worden en ook makkelijk te installeren zijn. Zo kunnen parken hun eigen technische afdelingen dit regelen zonder hulp van Zamperla. Hieronder ook enkele voorbeelden van prototypes die op dit moment bij Zamperla worden ontworpen en geproduceerd (met voor de beeldvorming daarbij ook even een afbeelding van hoe de attractie nu is). NebulaZ Magic Bikes Rocking Tug Disk'O Crazy Bus Jump Around Jumping Tower Thunderbolt Bericht en foto's komen van Zamperla Dusja.. Ik vraag me een beetje af wat ik hier van moet vinden. Het word er sowieso zeker niet fraaier op en op sommige posities vind ik het scherm een beetje raar geplaatst. In mijn beleving komt het bijvoorbeeld niet heel vaak voor dat vreemden in een attractie als een Nubula of Magic Bikes naast elkaar komen te zitten dus wat voegt zo'n scherm dan überhaupt toe? Op die achtbaan trein in het laatste voorbeeld lijkt het me trouwens helemaal bizar met z'n plexiglas vissenkom om je hoofd. Dit alles nog even los van de discussie of dit soort schermen überhaupt wel geschikt zijn aangezien bijvoorbeeld de Nederlandse horeca dat soort dingen niet mocht toepassen op de terrassen (meende ik begrepen te hebben).
Vriend_van_de_club Ik vind dit een positieve ontwikkeling. Het is natuurlijk geen ideaal situatie, beter dat een fabrikant zich bezig houdt met aanpassen van attracties dan dat parken zelf gaan klussen. Op deze manier kan ook veiligheid van de onderdelen gewaarborgd worden door de leverancier en kan het park zich bezig houden met exploitatie van het park.
John Ze hebben goed uitgepakt. Goed om hier een kans te zien in plaats van bang te zijn dat je parken je product volgend jaar niet willen vanwege de tegenvallende markt. Het enige dat ik me afvraag: Is het vervelender om langer te wachten met mindere capaciteit en bang te zijn te zijn dat mensen die voor me zitten mogelijk hoesten. Of is de angst dat een van de vele mensen voor me gehoest heeft op het spatscherm voor m'n neus, waardoor het virus een stuk langer blijft rondspoken op mijn plekje, vervelender? Ik ben er nog niet uit 😃
pampie Dream_wizard We leven in rare tijden dat misschien dit zodadelijk normaal is die schermen... Dit is idd niet te hopen. Bizar zeg, deze schermen bij zowat elke catalogus attractie.
Marvin Dream_wizard Dat lijkt me sterk hoor, het is niet voor niks dat deze onderdelen zo ontwikkeld worden om minimale impact op de attractie zelf te hebben. Dit moet allemaal geplaatst kunnen worden op een manier zodat het ook weer kan worden verwijderd. Het tijdelijke abnormaal dus.
NR92 Ik hoop dat alle maatregelen snel niet meer nodig zijn maar het is wel slim om te kijken naar dit soort (semi) permanente oplossingen voor het geval dit voorlopig de nieuwe standaard wordt.