Ergens hoop ik het niet, kijk geschiedenis is niet goed en afschuwelijk, het kan mensen schaden... Maar het heeft wel ons gemaakt.
Het maken van dit soort media was normaal die tijd en er dient denk ik een historisch verdict opgesteld te worden.
Kijk het is verschrikkelijk en sommige dingen in het verleden doen mensen pijn, maar de discussie over zo veel aanpassen gaat erg ver.
Misschien ben ik nu een domme, egoïstische blanke man en gaat dit meer mensen raken dan nodig! Maar passen wij de beelden aan van de Romeinen? Grieken? Egyptenaren? Censureren wij de wandaden van WO2?
Geschiedenis is om van te leren, niet om aan te passen want dan zou er niks meer over blijven.
Kijk het hoort zeker niet in een attractiepark die karikaturen. Maar dan kan Fata Morgana ook zo wel aangepast worden of de zin in de Chineze nachtegaal: "De keizel leeft"
Ik zeg eerlijk: Laten we gewoon alles staan en ons verontschuldigen, maar laten we ons niet beschuldigen voor iets wat er in het verleden is gebeurd... Ons aanpassen is een goed idee, maar alles censureren, nee.