Ik zit er aan te denken om met mijn vriendin een dagje Walibi te reserveren en wij zijn benieuwd naar de verwachte drukte. Na veel Googlen heb ik er niks over kunnen vinden, dus zijn er hier mensen die in coronatijd naar Walibi (of een ander pretpark) zijn geweest en waren de wachttijden ongeveer zo lang als normaal, of langer/korter?
Alvast Bedankt,
Gijs

Indien de capaciteit nog niet verhoogt is, valt het qua drukte erg mee, mits je je dag slim inpland. Untamed heeft overdag over het algemeen een wachtrij van circa een uur, echter is deze digitaal. Het voordeel van het systeem is dat je ondertussen kleinere attracties kunt doen (zonder het reserveringssysteem). Als je een dagje wilt gaan zou ik het z.s.m. inplannen gezien de capaciteit wellicht omhoog wordt gegooid en het dan wel drukker wordt. Tevens zou ik ervoor kiezen om door de weeks te gaan gezien de vakanties nog niet zijn begonnen

Doordeweeks is inderdaad bij Walibi de beste optie, dan wordt de maximale capiciteit niet bereikt en sta je bijna niet te wachten

Dank jullie wel! Dan ga ik snel reserveren.

• NielsC heeft hierop gereageerd.

Aangezien dit normaal gezien een normale dinsdag is, denk ik dat ze de capaciteit al omhoog hebben gegooid:

pardon? 2 uur voor rio grande? Mijn wtf momentje voor vandaag! 🤣

Meint Vandaag was wel uitverkocht maar, dit zijn inderdaad getallen waar we gewend aan moeten raken helaas. Het is ff niet anders... Zal me niet verbazen als de rest van de week ook erg druk is. Vanaf Juli is het park tot 8 uur open en heb je 3(!) uur langer toegang. Zal me niet verbazen als het dan net zo druk is, een doordeweekse dag in de zomer haal je waarschijnlijk het meest uit je dagje Gizza

El Rio and Untamed zijn nu 2h+, zelfs condor heeft een rij wat eigelijk ook bijna niet meer voorkomt.

FF vraagje, is het nog steeds apart uitstappen in Walibi of zijn ze net zoals in de Efteling daar vanaf?

• scagen heeft hierop gereageerd.

NielsC El Rio and Untamed zijn nu 2h+, zelfs condor heeft een rij wat eigelijk ook bijna niet meer voorkomt

Van Untamed natuurlijk deels logisch waar de hype voor die baan nog steeds leeft en nog genoeg mensen hem moeten doen.

Van El Rio verbaasd het me eerlijk ook niks als ik zie dat de Crazy River dicht is. Dan heb je in eens een populaire waterattractie minder die juist goed capaciteit kan draaien. Bij El Rio zal het me niks verbazen als ze net als bij Efteling hier 1 gezelschap per boot doen, waardoor je dus 1 of 2 persoons boten krijgt in plaats van bijv. 8.

scagen En Untamed is natuurlijk ook gewoon een klasse apart qua Nederlandse banen 😉.

Condor heeft trouwens best wel vaak een relatief lange rij, omdat die rij nu eenmaal voor geen ene meter opschiet.

scagen 1 gezelschap per boot en 1 boot leeg tussen elk ritje. Gaat aardig slecht die capaciteit bij El Rio.

nander Condor is de enige achtbaan van Walibi die momenteel op volle capaciteit rij. Denk dat die momenteel het meeste mensen per uur kan draaien. Helaas trof ik er vrijdag een zeer onervaren operator team welke aardig stonden te lanterfanten.

nander En Untamed is natuurlijk ook gewoon een klasse apart qua Nederlandse banen 😉

Dat natuurlijk ook haha

Simon 1 gezelschap per boot en 1 boot leeg tussen elk ritje. Gaat aardig slecht die capaciteit bij El Rio

Oi, dat hakt er dan Stevig bij in ja.

Simon Hoe waren de dispatch tijden/operations in vergelijking met je eerste bezoek? Verbetering? Ik zag wel in je vlog dat je niet meer mocht blijven zitten, wat wel erg jammer is.

• Simon heeft hierop gereageerd.

NielsC Persoonlijk? Een stuk slechter. Vond ze een beetje traag doen. Iedereen moet nog zijn draai vinden natuurlijk, maar het kan echt een stuk beter nog.

Simon Aai vervelend om dit te horen. Zeker dat het op de openingsdag een stuk beter ging. Ik vond Walibi altijd al een van de beste operations hebben van Nederland (behalve Untamed). En had de hoop dat dit tijdens deze crisis het daarom niet zo dramatisch zou worden als bij andere parken.

Zie de hele tijd posts en klachten op social media dat de treinen nauwelijks gevuld worden (paar man per trein) ondanks dat er 1+ uur wachtrij voor staat. Iemand idee waarom dit zo is?

Het schiet niet op, gisteren zelf geweest en ondanks de virtuele wachtrij van 1,5 uur alsnog 30 minuten bij untamed gestaan. het personeel schiet niet op en zijn meer met zich zelf bezig dan capaciteit draaien (welke overigens natuurlijk door covid een stuk minder is) Bij Lost, Goliath en crazy river ging het wel vlot maar de overige rides is een groot drama. Bij xpress hebben we al beneden aan de trap moeten wachten en na de rit zeker 5 minuten in de remmen gestaan dit duurt gewoon te lang terwijl het niet druk was in het park. Als ze hier wat aan doen zal het een stuk aangenamer zijn. Wat ook opviel is dat de bakken voor de bagage nergens werkt wat ik niet een heel fijn idee vind omdat iedereen zomaar een tas mee kan pakken terwijl je in de ride zit.

Ik was er afgelopen donderdag, wellicht was het ook de dag zelf vrij rust. Maar op Untamed na heb ik nauwelijks last gehad van drukte.

Ook kon ik dmv de virtuele rijen prima doorlopen bij veel rides, ik hoor echter vandaag van een vriend van me dat het al weer vies tegenvalt bij bijvoorbeeld de Xpress

Hurricane78 Ik denk dat de baggage bakken zijn uitgezet om te voorkomen dat mensen daar samen komen. Lijkt me een logische stap.

Hurricane78 maar stapt iedereen gezelschap voor gezelschap in? Zo ver ik op vlogs zag is dat nog wel tegelijk en dan heb je alsnog het probleem met de bakken.